) Visser & Visser daagt medewerkers uit tijdens World Cafésessies - Werken bij Visser & Visser
Blog

Visser & Visser daagt medewerkers uit tijdens World Cafésessies

In samenwerking met Effectory startte Visser & Visser vorig jaar een medewerkersonderzoek. Als je vooruit wilt met je organisatie is de feedback van je eigen medewerkers onmisbaar. Zij weten als geen ander wat er beter, sneller en klantgerichter kan. Afgelopen maand kwamen de resultaten op tafel met een mooie beloning: Beste Werkgever in de financiële dienstverlening! Maar wat gaan we nu met die resultaten doen? Om onze medewerkers actief te betrekken organiseerde Visser & Visser de afgelopen weken op alle vestigingen World Cafésessies.

Draagvlak creëren van onderuit

Tijdens de World Cafésessies werden de uitkomsten van het medewerkersonderzoek besproken en werd ook de brug geslagen naar het thema van 2019: het jaar van de klant. De medewerkers werden uitgedaagd om aan de hand van diverse thema’s input te geven. “We hebben heel open onze visie met elkaar kunnen delen. Het mooie daarvan is dat je van onderuit draagvlak creëert en dat de vestigings- of disciplineleiding weet welke behoeften er op de werkvloer zijn”, zegt Huib Flikweert, belastingadviseur. Tijdens de sessies worden niet alleen aandachtspunten besproken, maar komen ook trotspunten naar boven: “Mooi om te zien dat je als collega’s grotendeels dezelfde visie hebt als het gaat om de klant: aandacht voor de klant, ontzorgen en proactief adviseren. Met name dat laatste is een speerpunt voor ons als belastingadviseurs.”

‘Wij-gevoel’

Positieve uitkomsten ervaarde ook Jaco Boer, manager audit. “We zijn trots met elkaar op de positieve uitkomsten van de auditafdeling! Maar het is ook goed om met elkaar stil te staan bij dingen die nóg beter kunnen. Samen met twee of drie collega’s in drie korte tienminutensessies brainstormen over werkomgeving, motivatie door collega’s en het opdoen van kennis; iedereen kan zijn eigen ideeën kwijt.” Jaco Boer daagt zijn collega’s in de sessies uit om globale ideeën concreet te maken: “Het onderzoek laat zien dat het ‘wij-gevoel’ sterk aanwezig is bij Visser & Visser. Hoe kunnen we dit concreet verder uitbouwen? Bijvoorbeeld door het vieren van behaalde deadlines, het opdoen van nieuwe kennis en door het meer op maat maken van de auditmeetings. Genoeg ideeën om binnenkort met alle gespreksleiders nog eens over door te praten!”

Ook werken bij de Beste Werkgever met gemotiveerde collega’s? Check onze openstaande vacatures!